El Defensor del Client de Mutua de Propietarios és Juan Maria Xiol Quingles va néixer el 4 de novembre de 1945 a Barcelona. És Llicenciat en Dret per la Universitat de Barcelona l’any 1967, va ingressar en el Col·legi d’Advocats de Barcelona al 1969 i és Advocat en exercici des d’aquest any.
Va ser Diputat de la Junta de Govern del Col·legi d’Advocats de Barcelona entre 1991 i 1995. Va ser Vicedegà del Il.lustri Col.legi d’Advocats de Barcelona entre 1997 i 2001.
Va ser president de la Comissió d’Advocats de Companyies d’Assegurances i de Responsabilitat Civil de l’Il·lustre Col·legi d’Advocats de Barcelona durant deu anys en els quals va organitzar el Congrés de Responsabilitat Civil que anualment encara s’organitza en el si del Col·legi de Barcelona.
Ha intervingut com a àrbitre en diverses ocasions designat pel Tribunal Arbitral de Barcelona.
Va ser president de la Comissió de Relacions amb l’Administració de Justícia de l’ICAB. Va ser membre de la Comissió Mixta formada pel Consell de Col·legis d’Advocats de Catalunya i el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya.
És president del Tribunal Català de l’*Esport.
Ha estat professor de l’Escola de Pràctica Jurídica del Col·legi d’Advocats de Barcelona i Director del MASTER en “Responsabilitat Civil” impartit en el Col·legi d’Advocats de Barcelona i professor del MASTER de “Drets d’assegurances” impartit també en el Col·legi d’Advocats de Barcelona.
Ha participat en més de 50 Conferències, Jornades i Congressos com a ponent i especialista en Dret d’Assegurances i Dret de Circulació.
Ha estat co-autor del llibre “DRET MERCANTIL IMMOBILIARI” publicat per Editorial Bosch a l’abril de 2009 desenvolupant el Capítol IV titulat “El contracte d’assegurances en relació amb la construcció”.
Actualment és el Defensor de la Persona Col·legiada del Col·legi d’Advocats de Barcelona. També és Vicepresident de SEAIDA Catalunya.
Poden recórrer al Defensor del Client els prenedors de l’assegurança, assegurats ja siguin persones físiques o jurídiques, beneficiaris, tercers perjudicats i drethavents d’uns i altres que tinguin alguna reclamació o queixa contra Mutua de Propietarios per raó de sinistre o per qualsevol altre circumstància derivada del seu contracte d’assegurança i el contingut econòmic del qual no excedeixi de seixanta mil euros.
Les actuacions del Defensor són gratuïtes.
La reclamació o queixa pot presentar-se personalment o mitjançant representació, en suport paper o per mitjans informàtics, electrònics o telemàtics, sempre i quan permetin la lectura, impressió i conservació dels documents, davant el Defensor del Client, en qualsevol oficina oberta al públic de l’entitat o a la següent adreça:
Defensor del Client de Mutua de Propietarios
Apartat de Correus nº 35097. 08080 Barcelona
e-mail: defensor.cliente@mutuadepropietarios.es
La queixa o reclamació no s’admetrà a tràmit en els casos següents:
Quan es produeixi alguna d’aquestes causes es farà saber a l’interessat, mitjançant decisió motivada, que la queixa o reclamació no és admissible a tràmit i se li concedirà un termini de deu dies naturals per que pugui presentar al·legacions. Mantenint-se la causa d’inadmisió, se li comunicarà també la decisió final que s’adopti.
Rebuda la reclamació o queixa pel Defensor, aquest justifica la recepció de la mateixa al reclamant, assigna número d’expedient que inicia i dóna trasllat d’ella i dels documents que s’hagin acompanyat a l’asseguradora per que, en un termini no superior a quinze dies, manifesti el que cregui oportú, recollint la remissió de quants antecedents i elements de judici consideri necessaris per resoldre, i resol, per mitja d’escrit motivat, a través de conclusions clares fonamentades en les clàusules contractuals, les normes de transparència i protecció de la clientela aplicables, així com en les bones pràctiques i usos financers, tot això en un termini màxim d’un mes a partir de la data en que la queixa o reclamació fos presentada.
La decisió del Defensor serà comunicada a l’interessat en el termini dels deu dies naturals a comptar des de la seva data, per escrit o per mitjans informàtics, electrònics o telemàtics, sempre que aquests permetin la lectura, impressió i conservació dels documents i acompleixin els requisits previstos a la Llei 58/2003, de 19 de novembre, de firma electrònica, segons hagi designat de forma expressa el reclamant. En absència de tal indicació, se li notificarà a través del mateix mitjà en que hagués estat presentada la queixa o reclamació.
La decisió del Defensor, favorable al reclamant, vincula a l’asseguradora, que està obligada a acomplir-la de manera immediata. Aquesta vinculació no es obstacle, no obstant, a la plenitud de tutela judicial, al recurs a altres mecanismes de solució de conflictes ni a la protecció administrativa, que poden utilitzar-se lliurement.
Transcorregut el termini de dos mesos des de la data de presentació de la reclamació o queixa al Defensor del Client sense que hagi estat resolta, o quan hagi estat denegada l’admissió o desestimada, total o parcialment la mateixa, el reclamant pot acudir davant el Comisionado para la Defensa de los Clientes de Servicios Financieros, a la Dirección General de Seguros y Fondos de Pensiones del Ministerio de Economía, segons el que disposa l’article 7º.3 “d” del Reglament que disciplina la seva activitat, aprovat per RD 303/2004, de 20 de febrer.
Montepío Metalúrgico, com a integrant del Grup MDC, quedarà integrat al Grup Mutua Propietarios, entitat líder especialista en la protecció integral del propietari i els seus immobles.
Per facilitar les tasques més habituals dels Col·laboradors, entri en aquest enllaç BANNER COL·LABORADORS
Per mitjà del Grup Mutua Propietarios continuarem oferint un servei eficaç i innovador, amb una reconeguda reputació en l’atenció als seus clients.
Descobreix tot un univers de solucions del
Grup Mutua Propietarios aquí
Les companyies asseguradores del Grup MDC i Grup Mutua Propietarios es fusionen.
Amb la integració dels productes asseguradors de MDC als Grup Mutua Propietarios els mutualistes de MDC mantindran les mateixes condicions i cobertures concertades.
Per mitjà del Grup Mutua Propietarios continuarem oferint un servei eficaç i innovador, amb una reconeguda reputació en l’atenció als seus clients.
Descobreix tot un univers de solucions del
Grup Mutua Propietarios aquí