Mútua de Propietaris participa en el I Fòrum Anual de Sinistres i Frau

En el ‘I Fòrum Anual de Sinistres i Frau’ es va analitzar la relació de les asseguradores amb les empreses tramitadores de sinistres, es va parlar sobre la gestió emocional dels sinistres i es van repassar novetats normatives.

La tecnologia en el sinistre

David Grau, director de Desenvolupament Corporatiu de Mútua de Propietaris i Jaime Silvela, director d’Estratègia i Desenvolupament de Negoci d’Audatex, van parlar sobre l’aportació de la tecnologia en la tramitació de sinistres. “Transformació digital no és dotar de tecnologia a tots els treballadors de la companyia, sinó adaptar els processos al nou client nadiu digital, vingui pel canal que vingui”, ha indicat Silvela. A més, va apuntar que la digitalització pot reduir el cost del sinistre un 7% i millorar l’índex NPS un 10%.

Per la seva banda, Grau ha explicat que el nou ‘client actiu’ és “mòbil -ús de smartphone-, social -participació en xarxes socials-, exigent -cerca recomanacions a internet- i autònom -vol autoservei, seguiment de la reparació, etc. – “, de manera que cal adaptar-se a ell. Aquesta adaptació passa per incorporar l’experiència del client en els processos, canviar el model d’interacció, modificar el pricing i l’oferta de productes i serveis per oferir un “vestit a mida”, apostar per la omnicanalitat, etc.