La solvència financera de Mútua de Propietaris s’eleva a 270%

Renovació de la gestió de la companyia, incorporació de l’última tecnologia per garantir transparència, i implicació de tota l’organització són els eixos fonamentals de l’adaptació a la nova legislació.
Un 4% de la plantilla de l’asseguradora es va dedicar l’any 2015 a la implantació de la nova normativa europea Solvència II.
Renovació de la gestió de la companyia, incorporació de l’última tecnologia per garantir transparència, i implicació de tota l’organització són els eixos fonamentals de l’adaptació a la nova legislació

Les entitats asseguradores s’enfronten a un dels majors reptes dels últims anys per l’entrada en vigor de la normativa europea Solvència II, que estableix la gestió de riscos i de capital com a eixos centrals del negoci assegurador, per garantir una major solvència i transparència de cara al consumidor.

Amb l’objectiu d’adequar-se a la nova normativa, Mútua de Propietaris va establir un full de ruta, plenament implantat al 2015, que va incloure prop de 60 fites l’objectiu de la qual va ser afrontar de manera eficient el repte i la complexitat que suposa el nou entorn normatiu.
“Ha estat una gran oportunitat per renovar la gestió de la companyia, confirmant la nostra elevada solvència (la ràtio de solvència de Mútua de Propietaris és del 270%, és a dir, 2,7 vegades el capital requerit); millorant la nostra gestió per fer-la més transparent; implicant tota l’organització -Comandaments intermedis, directius i consell d’administració-, i reforçant el nostre compromís de transparència i solidesa amb els clients “, afirma Marta Abadias, Directora de Gestió de Riscos i Reassegurança de Mútua de Propietaris.

L’adaptació a Solvència II es va iniciar l’any 2012 amb un pla de treball inicial per a, dedicar durante el 2015 el 4% de la plantilla a la seva implantació a la companyia. En l’àmbit de Recursos Humans, el fruit d’aquesta feina és la creació de noves responsabilitats com a Director de Gestió de Riscos i les funcions d’Auditoria Interna, Compliment Normatiu i Actuarial, així com reassignacions internes de funcions.

En el pla tecnològic, s’ha implantat l’eina Saimon, desenvolupada per Deloitte España, que facilita la gestió eficient de Solvència II i garanteix la traçabilitat i transparència de les dades. Aquesta eina ha permès automatitzar l’obtenció del Capital Regulatori de Solvència i generar les plantilles de reporting quantitatiu (QRT s) mitjançant un potent motor de càlcul.

Segons el director d’Administració i Finances, Francesc Gómez, “amb la implantació de aquesta eina hem aconseguit reduir en un 50% el temps i recursos necessaris per els càlculs quantitatius de capital i el reporting, guanyant al mateix temps en la fiabilitat dels mateixos “.
Tanmateix, Saimon assegura la traçabilitat dels càlculs i escenaris realitzats i permet escometre la gestió del negoci que Mútua de Propietaris té previst incorporar en el seu procés d’internacionalització.

Pel que fa a la relació amb el consumidor, Solvència II exigeix ​​una plena traçabilitat dels dades, com a garantia de solvència per als clients, una mesura que va en línia amb la estratègia de Mútua de Propietaris. “En aquest sentit, hem creat un Centre de Serveis al Client, i estem traslladant tota la informació dels nostres serveis a els nostres canals digitals. D’altra banda, per a la tramitació dels nostres sinistres estem implantant noves eines digitals que permeten fer el seguiment de les gestions i, d’aquesta manera, ser més transparents “, conclou Christopher Bunzl, Director General de Mútua de Propietaris.